میزگرد اقتصادی/ ارز در دوران روحانی 10 برابر شد

میزگرد اقتصادی/ ارز در دوران روحانی 10 برابر شد

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، “میزگرد  اقتصادی” امشب ( سه‌شنبه 29 خردادماه) با حضور علیرضا زاکانی؛ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دوتن از مشاوران این نامزد ( عمادالدین سخایی و مالک شریعتی ) و همچنین یحیی آل اسحاق، وزیر اسبق بازرگانی، داود دانش جعفری وزیر سابق امور اقتصاد و دارایی و حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد، نماینده دوره نهم و دهم و یازدهم مجلس 3 تن از کارشناسان این برنامه برگزار شد.

علیرضا زاکانی؛ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه شرایط کشور نیاز به تحول دارد، اظهار کرد: این تحول در راستای توسعه عدالت و ارتقای پیشرفت کشور است.

زاکانی با تاکید بر چهار سرفصل  تصریح کرد: آزادسازی اقتصاد از ارز و دلار و توجه به تقویت و ارزش پول ملی است؛ یعنی پول ملی را هم برای قیمت‌گذاری و هم برای عنوان سرمایه و خرید به نحو احسن استفاده کنیم.  جهش تولید و جلوگیری از خام فروشی بر پایه دانش، علم و فناوری برای ایجاد ارزش افزوده ویژه در محصولات، مشارکت مردم برای ایجاد حاکمیت در اقتصاد و توجه به خصوصی سازی درست و چالاکی دولت و عبرت گرفتن مشکلاتی که در گذشته اتفاق افتاده است و نکته پایانی خلق ثروت همراه با توزیع عادلانه ثروت، مردم حاکم هستند و شریک‌اند و خودشان مستقیما از این وضعیت سود می‌برند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سفره معیشت و زندگی مردم گفت: هم اکنون سفره زندگی مردم کوچک شده است.

وی همچنین با انتقاد از دولت روحانی در بحث افزایش قیمت‌ها و ارز گفت: ارز در دوران روحانی 10 برابر شد.

پرداخت بدهی انباشته شده بانک‌ها از سال 83 در این دوره از مدیریت شهری

زاکانی به اقدامات صورت گرفته در شهرداری تهران طی 33 ماه گذشته اشاره کرد و افزود: علاوه بر کارهای عمرانی و… در شهرداری تهران خزانه واحد ایجاد کردیم و خرید‌های مورد نیاز شهرداری از طریق بورس انجام دادیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین از برخورد با دانه‌ها درشت در این مدت در شهرداری پرداخت و گفت: در طی این مدت زقم قابل توجهی از اموال شهرداری تهران به نهاد بازگردانده شد.

وی به سفر چین اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر13 میلیارد یورو تفاهمنامه امضا شد و لذا تحریم را دور و کمرش را شکاندیم.

زاکانی اضافه کرد: در این مدت نیز بخش قابل توجهی از بدهی بانک‌ها به شهرداری تهران پرداخته شده است به طوری که این بدهی‌ها از سال 836 انباشته شده بود.

در حال تکمیل….

 

 

[ad_2]

Source link

تبلیغات