میزان مشارکت مردم در انتخابت اهمیت فراوانی در مسائل و مشکلات کشور دارد

میزان مشارکت مردم در انتخابت اهمیت فراوانی در مسائل و مشکلات کشور دارد

[ad_1]

محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری در ارتباط با شرایط کشور در انتخابات پیش رو اظهار کرد: قوه مجریه با اختیاراتی که رئیس  آن دارد در قانون اساسی بسیار موثر است، در ساحت‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی از قبیل اقتصاد، سیاست،  فرهنگ و مسائل اجتماعی و دیپلماسی بسیار موثر است.

از نظر روحیه به عنوان یک تحلیلگر سیاسی در تحلیل عملکرد دولت‌ها و مسئولین اصولا با صفر و صدی مخالفم، در میان مسئولین اجرایی یک نمره بین صفر و صد وجود دارد، هر کدام ممکن است ده تا کار مثبت انجام داده باشند و دو تا اشتباه هم داشته باشند، این که بعضی‌ها فوری روی یک دولت یا یک مجلس یا چند تا دولت را خط قرمز روی می‌کشند و بعضی‌ها را بدون عیب تحلیل کنند و ترجمه کنند را من قبول ندارم و فکر می‌کنم مسایل انسانی باید عادلانه و عالمانه قضاوت و تحلیل کرد.

از این جا برمی گردم به مسئله مشارکت، ما سرمایه اجتماعی‌مان یکی از عوامل مهم حکومت است و این البته در تمام حکومت‌ها مهم است، سرمایه اجتماعی، حضور مردم و این که مردم پای حکومت، نظام و مسئولین بایستند و قبول داشته باشند و دنبال بکنند.

محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقام معظم رهبری مکررا بر روی میزان مشارکت در انتخابات تاکید داشتند که پشت این موضوع فلسفه‌ای قرار دارد. من در یک جمله در این باره باید بگویم که میزان مشارکت در هر انتخاباتی بر روی تحریم ها، مسائل خارجی، مسائل اقتصادی، تجاری و  فرهنگی تاثیر مستقیم دارد.

وی ادامه داد: مردم باید بر رزومه کاری نامزد‌ها توجه کنند. هرکدام در گذشته مسئولیتی داشتند معاونت، وزارت، استانداری و هر مسئولیت دیگری که داشتند باید بگویند در آن دوران چه اقدامات ماندگاری انجام دادند. ریاست جمهوری جای آزمون و خطا نیست که بگوییم این فرد خوب و متعهد است باید برود در عرصه ریاست جمهوری راه بیفتد. بله خدا کمک می‌کند، اما باید این فلز در نامزد هم وجو د داشته باشد که بگوید من چند سال در این مسئوولیت در زمینه فساد و اقتصاد این اقدام را انجام دادم.

باهنر با اشاره به برخی بی اخلاقی‌ها در عرصه رقابت بیان کرد: این بداخلاقی‌ها در حافظه مردم خواهد ماند و معلوم می‌شود چه کسانی تشنه قدرت و چه کسانی به دنبال خدمت هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در مسئله انتخاب رئیس جمهور خیلی صریح بگویم، مهم‌ترین چالش در مدیریت‌های مختلف، کارآمدی است، توانمندی برای انجام کار و پیشبرد کار، در این قضیه یکی از پارامتر‌ها و ابزار‌هایی که رای دهندگان باید دقت کنند، رزومه کاری کاندیداهاست و این نامزد‌های انتخاباتی هر کدام در گذشته مسئول بودند، نماینده مجلس بودند، رئیس مجلس بودند و هر مسئولیتی که داشتند، شفاف بیایند بگویند که ما در دوران مسئولیت مان چه امکاناتی داشتیم و چه کار‌های ماندگاری را توانستیم انجام دهیم، ریاست جمهوری اصلا جای آزمون و خطا نیست، بگویند که این آدم خوبی است، خیلی متدین است، خیلی متعهد است، حالا بیاید به ریاست جمهوری که ان شاءالله راه می‌افتد ولی باید این فلز و این خاصیت در آن نامزد باشد.

وی درباره رقابت‌های انتخاباتی افزود: رقابت بسیار خوب است، اما باید اخلاق را رعایت کنند. امیدواریم که نامزد‌های انتخاباتی رعایت کنند و بداخلاقی نداشته باشند.

باهنر در انتها گفت: احتمال دارد بین ۸۰ نفر یک تعدادی شرایط لازم را نداشته باشند و تایید صلاحیت نشوند، نباید بی اخلاقی کنند. اگر نظام، انقلاب، رهبری و خون شهدا را قبول دارند، این نوع برخوردها؛ برخورد‌های منطقی نیست. عزیزانی هم که صلاحیت‌شان مورد تأیید شورای نگهبان قرار نمی‌گیرد، من باز توصیه می‌کنم شورای نگهبان با سعه صدر برخورد کند، اما اگر عزیزانی صلاحیت‌شان مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت بگوید ما تسلیم قانون اساسی هستیم.

[ad_2]

Source link

تبلیغات