عذرخواهی رسمی رئیس قوه قضاییه از مردم عسلویه اقدامی انقلابی است

عذرخواهی رسمی رئیس قوه قضاییه از مردم عسلویه اقدامی انقلابی است

[ad_1]

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پرواضح است که در مبارزه طولانی و قیام عمومی ملت ایران که در بهمن ماه 1357 مثمرثمر واقع شد، دستیابی به آزادی و عدالت و استمرار نظام مردم سالار و… از جمله ارزش‌های بی بدیل و مورد انتظار و مطالبه قاطبه ملت ایران بود.

وی افزود: در طول 45سال گذشته علی رغم آنکه بر پایه نظام عدل مبتنی بر انقلاب ملت ایران دشمنی‌های همه جانبه جهانخواران بین المللی را علیه ملت مظلوم ما برانگیخت، اما این ایستادگی و مقاومت و تلاش همه جانبه ملی بود که باعث شد تنگنا‌های عجیب و پرصعوبت دشمنی‌ها بر خلاف برخی ضربات سبب استحکام ریشه‌های انقلاب اسلامی شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در طول چهار دهه گذشته علی رغم تغییر نسلی رخ داده، اما مطالبه عمومی مردم ما برای تحقق عدالت در ابعاد مختلف و نیل به ارزش‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی همچنان سرزنده، شاداب و پابرجا باقی مانده است.

وی ادامه داد: سرنوشت این مطالبه در بخش‌های مختلف نتایج و دستاورد‌های گوناگونی را به ارمغان آورده است، اما در نگاه کلان باید اذعان داشت که هرگاه که پیوستگی و عمق دلبستگی‌های مسئولان به آرمان‌های انقلابی ملت ایران در عمل پیگیری و دنبال شده است ثمرات قابل ملاحظه‌ای حتی در زندگی روزمره عموم مردم رخ داده است. متاسفانه هر زمان که این آرمان‌ها به انواع و اقسام این بهانه‌ها تزیین شده، کوته نظرانه به کناری نهاده شده دستیابی به پیشرفت‌های مادی نیز دچار عقب ماندگی قابل ملاحظه‌ای شده است.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: قوه قضاییه در پیشانی دستگاه‌های مورد مطالبه مردم در زمینه تحقق عدالت و عدم گزینشی نگری نسبت به مراعات حقوق اساسی مردم، امروز جزو دستگاه‌های پیشقدم در این زمینه واقع شده، اما راه سختی پیش رو دارد. اعلام می‌کنیم این عزم و اراده امروز در قوه قضاییه موجود و مبرهن است که برای تحقق عدالت گام‌های اساسی برداشته و ناکامی‌های گذشته را جبران کند.

وی تصریح کرد: امروز عذرخواهی رسمی رئیس قوه قضاییه از مردم محروم و حق شناس و صبور ما در عسلویه نسبت به تاخیر 32 ساله در اعطای اسناد رسمی املاک آنان اقدامی انقلابی و روبه جلو است که انتظار می‌رفت در سایر بخش‌ها نیز توسط همه مسئولان قضایی و غیر قضایی ادامه پیدا کند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تحقق رفع مشکل بیش از 26 هزار نفر از مردم خونگرم منطقه عسلویه با اعطای سند رسمی 1400 ملک متعلق به آن‌ها در راستای انجام وظیفه عقب افتاده دستگاه قضایی و پیگیری عدالت اجتماعی صورت گرفته است.

وی افزود: مقابله قاطع با ساخت و ساز‌های غیرقانونی و مخرب محیط زیست در شمال کشور نیز بر پایه عدالت محوری و جلوگیری از دست اندازی‌های ویژه خواران رخ داده است.

ستایشی بیان کرد: عدالت مورد انتظار مردم در آرمان‌های انقلاب اسلامی اقتضا دارد که رنج محرومین و مطالبه آن‌ها در این راستا و مقابله با مفسدین و سودجویان به صورت توأمان توسط مسئولان دیده شده تا مردم ناظر تمام این عدالت پیشگی دستگاه قضایی باشند.

وی ادامه داد: معتقدیم اگرچه عدالت محوری مسیر طولانی و پرسنگلاخ است، اما تحقق یافتنی است. به هر مقداری که نسبت ما با عدالت استوارتر، مستحکم‌تر و محکم‌تر شود همراهی‌های عمومی افزون شده و برکات آن نیز صد چندان خواهد بود.

در حال تکمیل…

[ad_2]

Source link

تبلیغات