روز به روز کشورهای بیشتری، فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت

روز به روز کشورهای بیشتری، فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت

[ad_1]

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی چند کشور اروپایی دیگر و تاثیر این موضوع بر تحولات منطقه و اسرائیل گفت: این موضوع اقدام بسیار مهمی در جهت انزوای رژیم صهیونیستی است.

وی افزود:حکم اخیر دادگاه لاهه مبنی بر تحت تعقیب قرار گفتن نتانیاهو و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی یکی از مسائلی است که صهیونیستها را منزوی تر می‌کند.

کنعانی مقدم بیان کرد: تمام تلاش رژیم صهیونیستی برای آن که مانع شکل‌گیری کشور فلسطین شوند به نتیجه نرسیده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: معتقدم اکنون یک دومینو شکل گرفته و روز به روز کشورهای بیشتری استقلال فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت و تنها تعجب این است که چرا برخی کشورهای عربی اسلامی هنوز عکس العملی درباره این موضوع نداشته اند!

کنعانی مقدم افزود: به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین مطالبه مسلمانان و ملت‌های اسلامی است و امیدواریم بدون مصوبه شورای امنیت ملی سازمان ملل این اتفاق بیافتد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: دولت نتانیاهو یک دولت ائتلافی شکننده بوده و هر لحظه امکان فروپاشی آن وجود دارد و می‌توان گفت که به لحاظ سیاسی سقوط کرده است، اما به دلیل شرایط جنگی مجلس این رژیم دولت را منحل نمی‌کند؛ البته فشار گروه‌های مخالف می‌تواند باعث استعفای نتانیاهو شود.

[ad_2]

Source link

تبلیغات