رقابت شورای ائتلاف با جریان غربگرا است

رقابت شورای ائتلاف با جریان غربگرا است

[ad_1]

امیرابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی و عبدالحسین روح‌الامینی معاون امور استان‌های شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در نشست خبری که در خبرگزاری ایسنا برگزار شد، گفت: شورای ائتلاف با همه فراز و نشیب‌ها و فراتر از روز‌های انتخابات جلسات خود را برگزار کرده و پس از انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری و مجلس یازدهم جلسات را به صورت منظم برگزار کرده و نگاه ما انتخاباتی نبوده است و در اتفاقات مختلف، واکنش داشته است.

وی ادامه داد: تلنگری که به دشمن جمهوری اسلامی و انقلاب دیروز وارد شد تلنگر کوچکی بود که به رژیم صهیونیستی زده شد. شورای ائتلاف حامی مظلوم است و از اقدامات سپاه حمایت می‌کنیم و امیدواریم عبرت بگیرند.

رسولی بیان کرد: شورای ائتلاف در این ماه‌ها فعالتر شده و آقای ریاض کانون‌ها را فعال کرده و در تهران و شهرستان فعال شده است. ائتلاف مردمی است و باید همه مردم حضور داشته باشند. در ائتلاف جایگاه مردمی را داریم که سیاسی نیستند، اما باید در اتفاقات سیاسی نظر بدهند. 

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: تلاش این است که شورای ائتلاف فراتر از یک حزب سیاسی باشد و پاسخگوی عملکرد گذشته باشیم.

روح‌الامینی در ادامه این نشست گفت: شورای ائتلاف از قبل از انتخابات ۹۸ با نام شانا و در دوره‌های قبل با نام جمنا بوده است. بعد از کرونا و ورود دوستان به مجلس و شورای شهر نیاز به ترمیم بدنه استان‌ها بود و فرایند جانشین پروری داشتیم که اگر کسی مسئولیت گرفت جایش خالی نباشد.

وی ادامه داد: ما فعالیت‌ها را شدت بخشیدیم و ما تشکل انتخاباتی را در شب انتخابات قبول نداریم. در مرکز ۹ کمیته و در استان‌ها شش کمیته و در کل چهل کمیته تخصصی داریم.

معاون امور استان‌های شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: شکل بسیار مهمتر تشکیل مجامع استانی بوده که سه بخش داریم؛ یک بخش موسس که معتمدین هستند بخش دیگر احزاب و تشکل‌ها هستند و بخش دیگر منتخبین ما هستند که مجامع چند صد نفره داریم که مجموع این سه بخش شورای مرکزی می‌شود.

روح‌الامینی اظهار کرد: هفته گذشته یاسوج بودم که مجمع ششصد نفری نیرو‌های انقلاب بود و یا در شیراز مجمع تشکیلاتی آن برگزار شد.

وی گفت: تشکیل مجامع و ترمیم شورای مرکزی برای ما مهم است. تلاش ما این بود که بوی کهنگی از آثار تشکیلاتی که مانع نوزایی و تحول شود زدوده شود، اما ما تجربه‌ها را حفظ می‌کنیم.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در استان‌ها سه بخش وجود دارد که شامل جوانان زیر چهل سال و بانوان می‌شود و یک سوم دیگر مربوط به چهل سال به بالا است.

روح‌الامینی تصریح کرد: بحث وحدت رویه و انصباط و ساختار شبکه‌ای هم داریم و توجه ویژه‌ای به آموزش داشتیم و در سمنان طرح آما یعنی آشنایی با مسائل استان داشتیم.

وی بیان کرد: طبق این الگو پنجاه تا دویست نفر را دعوت کنند و آن‌ها با خبرگان و نخبگان و کارآفرینان آشنا شوند تا جایگاه اثرگذاری آن‌ها را بشناسند.

عضو کمیسین بهداشت مجلس اظهار کرد: ارتباط تشکیلاتی ما به جلسات چند ماه یکبار نوط منشده است چراکه هر هفته جلسه داریم و یک تشکیلات خودجوش و مردمی و ۲۴ ساعته است. 

روح‌الامینی گفت: این تشکیلات به روز است و در روز شنبه فرآیند رسیدگی به نامزد‌ها انجام شد و در یک جلسه با حدادعادل ۲۸۸ نفر وبینار آنلاین داشتیم.

رسولی درباره مدل انتخاباتی شورای ائتلاف گفت: ما باید کل کشور را ببینیم و از آنجا که از ۲۹۰ نماینده، سی نماینده برای تهران است به دنبال اصلاح اشتباهات قبل هستیم تا بهترین افراد را انتخاب کنیم. 

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: در تهران کارگروه انتخابات مشخص شده و کارگروه انتخاباتی تشکیل شده و در حال بررسی دو الی سه مدل است و چون تهران حساسیت دارد این فرآیند تا نیمه بهمن آماده می‌شود.

وی اظهار کرد: در مدل انتخاباتی در فرآیند لیست چند محور اساسی داریم که اول بین نمایندگان کنونی و نامزد‌ها تبعیضی قائل نخواهیم شد و کارنامه‌ها بررسی می‌شوند. وظیفه تشکیلاتی حکم می‌کند ارزیابی دقیق انجام شود و همه نمایندگانی که با اسم شورای ائتلاف وارد مجلس شدند ارزیابی شده‌اند و مهمترین اتفاق این است که دوستان منتظر تحول باشند و کارآمدتر شدن مهم است و جوانگرایی باید توام با تخصص باشد و قائل به سکون نیستیم و لیست شورای ائتلاف برای انتخابات با نوسازی خواهد بود.

روح الامینی در ادمه نشست گفت: فرآیند در استان‌ها با دو مدل بررسی و رصد بود و در فرآیند نهایی چهار گام مطرح شده و گام اول دعوت به مصاحبه است چه حضوری و چه ثبت نام الکترونیک و بیش از هفت هزار نفر در کشور به ما مراجعه کردند و در یک مورد بیش از ششصد نفر از بانوان آمدند.

وی ادامه داد: گام اول در شهرستان‌ها دعوت از داوطلبین به مصاحبه است و از مجموع این‌ها در حضور ناظر استان حتی اگر برخط باشد غربالگری صورت می‌گیرد. 

معاون امور استان‌های شورای ائتلاف بیان کرد: گام دوم یک جمع وسیعتری مثل جمع الکترال می‌شود و بسته به جمعیت آن شهر جمع‌های چندصد نفره داریم و کسانی که بیشترین رای را دارند معرفی می‌شوند.

روح‌الامینی تصریح کرد: در گام سوم گفتیم با یک اجماع در مصاحبه آن را به وزارت کشور معرفی می‌کنیم. اگر اختلاف شد و نصاب دو سوم نیاورد تهران آن را دنبال می‌کند تا اجماع محلی شکل بگیرد.

وی گفت: در این زمینه از نظرسنجی و داوری استفاده می‌شود و با این کار مشارکت داوطلبان شاهد حضور جدی در انتخابات هستیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: هنوز با مقاومت در برخی شهرستان‌ها مواجهیم و ممکن است یاران نامزد‌ها لشکرکشی کنند و پایه جدی مشارکت فراهم است.

رسولی در ادامه نشست خبری اظهار کرد: باید فرآیند امکان ائتلاف با سایر جریان‌های انقلابی در شورا شکل بگیرد تا به تعداد دقیق نامزد‌ها برسیم، اما نقش بانوان در شورا متفاوت خواهد شد. 

وی ادامه داد: در جوانگرایی به صرف شناسنامه عمل نمی‌کنیم و کارنامه را می‌بینیم. در مقطعی برخی گروه‌ها دچار افراط شدند و رهبر انقلاب اشاره کردند شهید سلیمانی در شصت سالگی جوان بود. جوان بودن به شناسنامه نیست. خط شکنی که شورای ائتلاف کرد یک جریان یک شبه نیست و باید این کار را به صورت دقیق و منطقی انجام دهیم و تلاش می‌کنیم این مقبولیت اتفاق بیفتد.

سخنگوی شورای ائتلاف بیان کرد: برخی‌ها ارزیابی درباره مجلس یازدهم را با حب و بغض انجام می‌دهند. با تخریب کاری ندارم. ما آن دسته‌ای که از سر دلسوزی است را می‌پذیریم کمااینکه مجلس یازدهم را باید با مجلس دهم مقایسه کنید. 

وی گفت: مجلس یازدهم پوست اندازی کرده و در ساختار و حوزه اداری مجلس تحولات صورت گرفته است. اتفاق تحولی که در حوزه اداری شکل گرفته عبور از برخی ساختار‌های پوسیده بوده است.

رسولی اضافه کرد: ممکن است کسی با یک جریان سیاسی بوده و الان به سوی ما آمده است. اگر کسی از خط قرمز عبور کرده با او خداحافظی می‌کنیم، اما اگر کسی مشکلی ندارد او را می‌پذیریم و باید از اختلافات جزئی عبور کنیم.

روح الامینی در ادامه نشست خبری اظهار کرد: در کمیسیون جوانی جمعیت مجلس بودم. دو یا سه مجلس گذشته بود و سیاست‌های ابلاغی جمعیت به سرانجام نرسیده بود، اما در مجلس یازدهم انجام شد. قانون بانک مرکزی بیش از پنجاه سال بود تغییر نکرده بود و در حوزه اقتصادی رسیدگی به حاشیه شهر‌ها و در بودجه سالانه برای محرومیت زدایی بودجه دیده شد؛ همچنین تسهیل مجوز‌های کسب و کار و تصویب قانون راهبردی در کمیسیون امنیت ملی، کشور را از سردرگمی در می‌آورد. 

وی ادامه داد: در بودجه تحولی که شد بودجه دو قسمتی شد و یک دور در درآمد‌ها با دولت توافق می‌کنیم و بعد به پیوست‌ها می‌رویم و برنامه هفتم با برنامه‌های قبلی تفاوت دارد.

[ad_2]

Source link

تبلیغات