جدی: با استیضاح اخیر شعار سال دچار آسیب شد

جدی: با استیضاح اخیر شعار سال دچار آسیب شد

[ad_1]

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از برخورد نمایندگان با وزیر در استیضاح اخیر گفت: با استیضاح فاطمی امین روند تحقق شعار سال دچار آسیب شد و دو ماه دیگر صدای آن در می‌آید.

علی جدی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از روند جلسه استیضاح روز یکشنبه در مجلس گفت: مجلس به دلیل مشکلات و گرانی‌ها به شدت از طرف افکار عمومی تحت فشار است؛ لذا استیضاح هر وزیری در مجلس مطرح می‌شد قطعا نمی‌توانست رای اعتماد بگیرد چون بالاخره باید مجلس اقتدار و نظرش را اعلام کند و خود را همسو با مردم نشان دهد تا اعتراضش را نشان داده و مجلس متهم به بی‌تفاوتی نشود؛ لذا در نهایت همه چیز بر سر فاطمی امین خراب شد.

وی یادآور شد: از همان ابتدا فاطمی امین بیشتر تحت فشار نظارت مجلس بود و سه بار هم طرح استیضاح او به صحن مجلس آورده شد و برای دیگر وزرا استیضاحی در صحن مطرح نشد، مجلس می‌خواست یکی از وزرا را تعیین تکلیف کند تا حواس وزرای دیگر جمع شود. در نهایت هم مقداری فاطمی امین مظلوم کشی شد.

این نماینده مجلس توضیح داد: طرح موضوع تحویل خودرو به نمایندگان هیچ ربطی به فاطمی امین نداشت چون اساسا یکی از نقاط قوت فاطمی امین این بود که به کسی باج نمی‌داد و اهل زد و بند نبود. از طرف دیگر کل استیضاح، در موضوع بازار خودرو خلاصه شده بود حال این‌که عملکرد تولید خودرو خوب بود و در بحث واردات ایراداتی وجود داشت.

این نماینده مجلس درباره پرهیز از دعواهای سیاسی  و پرهیز از ایجاد مانع بر سر عملکرد دستگاهها نیز گفت: نمی‌شود گفت که با استیضاح فاطمی امین دعوای سیاسی رخ داده است، چون بالاخره دولت در بحث گرانی‌ها کم کاری داشته و مجلس هم تحت فشار است و دولت باید خودش را جمع کند.

جدی درباره تبعات رفتن فاطمی‌امین از وزارت صمت در تحقق شعار سال نیز گفت: با رفتن فاطمی امین وزارتخانه و صنایع از تغییر آسیب می‌بیند. یکی از دلایل‌مان که مخالف استیضاح بودیم این بود که امسال وقت این کار نیست و تغییر وزیر آسیب به صنایع می‌زند همچنین به تحقق شعار سال هم آسیب می‌زند و دو ماه دیگر نتیجه و صدای استیضاح در می‌آید.

انتهای پیام

[ad_2]

تبلیغات