تاریخچه تحلیلی تبلیغات تجاری مدرن در ایران

[ad_1]

جلد اول «تاریخچه تحلیلی تبلیغات تجاری مدرن در ایران» منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در نوشته پشت جلد کتاب، به‌قلم علیرضا ربیعی راد، آمده است: «تبلیغات تجاری مدرن» در ایران تاریخی ۲۰۰ ساله دارد. نخستین بارقه‌های تحول در ساختار تبلیغات تجاری از زمان چاپ روزنامه‌ها شکل گرفت و با تحول‌های فناورانه در دهه‌های بعدی، گسترش بیشتری پیدا کرد. با ورود دوربین عکاسی، چاپ رنگی، دوربین فیلم‌برداری، رادیو و تلویزیون به ایران، لاک‌پشت تحول تبلیغات در دوران قاجار به سمندی تیزرو در دهه‌های چهل و پنجاه خورشیدی تبدیل کرد.

 در ادامه نیز توسعه ابزارهای جدید تبلیغاتی از جمله بیلبوردها، سازه‌های متنوع حجمی و برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی در دهه‌های اخیر، باعث شد تا تبلیغات تجاری به بخشی از زندگی روزمره شهروندان تبدیل شود و در کنار کارکردهای تجاری، جلوه‌های هنری، انسان‌دوستانه و فراملیتی بیاید. 

روایت دقیق، خواندنی و شیرین این کتاب از رویدادهای دو سده اخیر در حوزه تبلیغات، ضمن آشنا کردن خواننده با تحولات مهم و جریان‌ساز حوزه اقتصاد، جامعه و بازارها در ایران، تصویری دراماتیک و تبارشناسانه از تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور در این دوران ارائه می‌کند.

«تاریخچه تحلیلی تبلیغات تجاری مُدرن در ایران»(جلد اول از ۱۲۰۰ تا ۱۳۸۰ هـ.ش) در ۲۰۰ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان در نشر لوگوس منتشر شد.

 انتهای پیام

[ad_2]

Source link

تبلیغات