بررسی تلویزیون ۸K و Mini LED ال‌جی QNED96؛ سینما را به خانه بیاور!

بررسی تلویزیون ۸K و Mini LED ال‌جی QNED96؛ سینما را به خانه بیاور!


۳۳ میلیون پیکسل، ۱۹۰۰ ناحیه‌ی نوردهی و ۱۷ هزار Mini LED برای نمایش تصویری به‌بزرگ یک دیوار! تلویزیون ۷۵ اینچی QNED96 با وضوح خارق‌العاده‌ی 8K و فناوری Mini LED آمده است تا به‌معنای واقعی کلمه یک «سینمای خانگی» باشد و تجربه‌ی بصری خیره‌کننده‌ای را برایمان به‌ارمغان آورد؛ اما شرکتی که هم‌اکنون بهترین تلویزیون‌های OLED بازار را می‌سازد؛ می‌تواند خرید این تلویزیون ۱۳۰ میلیون تومانی را توجیه کند؟

ال‌جی را بیشتر با تلویزیون‌های OLED یا LCD خانواده‌ی NanoCell می‌شناسیم؛ اما چند صباحی است که با ظهور فناوری Mini LED، کره‌ای‌ها سری جدید QNED را نیز به خانواده‌‌ی پرشمار تلویزیون‌هایشان اضافه کرده‌اند؛ تلویزیون‌هایی که به‌نوعی پایین‌تر از سری OLED و بالاتر از مدل‌های ارزان‌تر سری Nano قرار می‌گیرند.

کره‌ای‌ها تلویزیون‌های متعددی را با نام QNED به‌فروش می‌رسانند؛ اما تمام آن‌ها از فناوری Mini LED بهره نمی‌برند. در بررسی پیش‌رو می‌خواهیم یکی از مدل‌های QNED سال ۲۰۲۲ ال‌جی را زیر ذره‌بین قرار دهیم؛ تلویزیون ۷۵ اینچی QNED96 نسل جدیدی را در سال ۲۰۲۳ ندارد و جزو ارزان‌قیمت‌ترین گزینه‌های Mini LED بازار به‌شمار می‌‌‌آید.

تلویزیون غول‌پیکر 75QNED96 از وضوح 8K بهره می‌برد و هم‌اکنون با برچسب قیمتی حدود ۱۳۰ میلیون تومان به‌صورت غیررسمی در بازار کشور به‌فروش می‌رسد؛ این تلویزیون در ابعاد ۶۵ اینچی نیز عرضه می‌شود و البته می‌توان نسخه‌ی دیگری از آن را با پایه‌های متفاوت تحت مدل QNED95 نیز در بازار پیدا کرد.

بررسی ویدیویی تلویزیون QNED96 ال جی

تماشای ویدیو با وضوح 2K در یوتیوب

طراحی و درگاه‌های تلویزیون QNED96 ال جی

در نگاه نخست و به‌ویژه در شرایطی که پنل تلویزیون روشن نیست، طراحی QNED96 با انبوه تلویزیون‌های دیگر ال‌جی تفاوت چندانی ندارد. دستگاه غول‌پیکر کره‌ای‌ها حاشیه‌های بسیار باریکی دارد و تقریبا تمام نمای جلویی دراختیار پنل ۷۵ اینچی‌اش قرار دارد. قاب تلویزیون و پنل پشتی آن فلزی هستند و کیفیت ساخت کلی دستگاه نیز مطلوب ارزیابی می‌شود.

تبلیغات