اجازه ندهیم خرافات وارد بحث شناخت امام زمان (عج) شود

اجازه ندهیم خرافات وارد بحث شناخت امام زمان (عج) شود

[ad_1]

رئیس ستاد هماهنگی جشن‌های مردمی اعیاد شعبانیه- بعداظهر امروز چهارشنبه (۳اسفندماه) در دومین جلسۀ هماهنگی و هم افزایی جشن‌های مردمی نیمه شعبان که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه جشن‌های نیمه‌شعبان از گذشته تا به امروز به صورت مردمی برگزار می‌شده است، اظهار کرد: درست است که در برپایی جشن‌های شعبان مردم پای کار هستند اما دولت و دستگاه‌های اجرایی هم باید شرایط را برای برپایی جشن‌های مردمی نیمه شعبان تسهیل کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی که در دومین جلسۀ هماهنگی و هم‌افزایی جشن‌های مردمی نیمه شعبان با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و موسسات مردم نهاد در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سخن می‌گفت،ادامه داد: در شناخت امام زمان(عج) ایجابی عمل کنیم و نگذاریم خرافات وارد شناخت امام شود. از فرصت جشن‌های شعبان برای باز شدن پای یک عده به مساجد استفاده کنیم. بنابراین از ظرفیت مسجد در این ایام غافل نشوید زیرا می‌توانیم خیلی‌ها را در این ایام با مساجد آشنا و از این طریق این‌ ارتباط را در آینده حفظ کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی جشن‌های مردمی اعیاد شعبانیه یادآور شد: امروز دشمن خیلی سعی دارد انقلاب اسلامی را زمین‌گیر کند و حواسمان باشد گاهی ما مسئولین با تصمیم اشتباه در این اقدامات دشمن بی‌تأثیر نیستیم. پس به امام عصر(عج) توسل کنیم و هیچگاه ناامید از آینده نباشیم. اگر انتظار ظهور امام زمان(عج) نبود شاید شیعه هم تا به امروز به قوت خود باقی نمی‌ماند. پس در طول سال حواسمان به امام عصر(عج) باشد تا چشم‌مان به ظهور ایشان روشن شود.

محمدمهدی زاهدی رییس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از این جلسه با بیان اینکه ستاد هماهنگی جشن‌های مردمی اعیاد شعبانیه در اولویت اول باید برنامه کوتاه‌مدت برای برپایی جشن‌های شعبان داشته باشد، اظهار کرد:در دانشگاه‌ها گروه‌های مهدوی زیادی داریم که با همراهی دولت در این حوزه می‌توانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند، همچنین در هر مدرسه‌ای باید در جشن‌های شعبان مراسم‌های خوبی برگزار شود. البته از مهدهای کودک‌ها هم نباید غافل شویم زیرا از بچگی کودکان باید با منجی عالم آشنا شوند.

رییس فراکسیون مهدویت مجلس ابراز کرد: موضوع ظهور توسط برخی از معاندین به گونه‌ای دیگر در حال بیان است و ما باید در سطوح مختلف با این سم‌پراکنی‌های دشمن مقابله کنیم. برخی از روحانیون ما باید در بسیاری از حوزه‌ها و با اطلاعات بالا پای کار بیایند ه همین خاطر حوزه علمیه باید نیروهایی در این خصوص در سطح‌ کشور تربیت کند.البته در بحث‌های مهدویت نباید تنها به روحانیت اکتفا کنیم بلکه باید در دانشگاه‌ها هم مهدویت و تمدن نوین اسلامی را مدنظر قرار داده و ‌با نگاه به آینده در موضوع مهدویت و همچنین پاسخ به شبهات حرکت کنیم.

وی افزود: در آموزش و پرورش هم ممکن ما کمتر با شبهات روبرو باشیم اما بخشی از کتب درسی باید براساس محتوا مهدویت باشد.

رییس فراکسیون مهدویت مجلس تصریح کرد: جدای از حوزه علمیه و مراکز آموزشی، باید حواسمان به دانشگاه فرهنگیان که معلم پرور است باشد زیرا دیدگاه مهدوی‌ باید در معلمان نهادینه شود.

به گفته زاهدی نیروهای مسلح هم باید در واحدهای عقیدتی سیاسی پایه کار بیایند تا نیروهای کادری و سربازان با اندیشه مهدوی‌ بیشتر آشنا شوند.

وی خواستار حضور پررنگ هنر در حوزه مهدویت شد.

زاهدی همچنین پیشنهاد داد: در برنامه هفتم مجلس باید فکر کنیم که موضوع مهدوی و تمدن‌سازی شامل مفاد و تبصره‌های خوبی بشود.

در بخش دیگری از این‌ مراسم هریک از دستگاه‌های دولتی و مردمی گزارش کار خود را در جهت برپایی جشن‌های اعیاد شعبان را ارائه و پیشنهاداتی را برای ترویج اندیشه مهدوی در طول سال بیان کردند.

انتهای پیام

[ad_2]

تبلیغات